
Er det slik at Bibelen enten må forkastes som gammel og unyttig, eller leses så bokstavlig som mulig? Samtalen om de gamle skriftene ser ut for å være svært polarisert. Kan vi mene noe om hvordan Jesus ville prioritert om han levde i dag? Klarer vi å si hva som er kristen tro i 2020, eller er ulikheten for store? Hva med andre religioner? Er de en trussel for oss som ønsker å være kristne?