
کمپین ما شهروندان دیجیتال به همت سازمان «خانه آزادی» و با کمک کارشناسان، روزنامهنگاران، متخصصان علوم اجتماعی و دنیای وب برای افزایش سواد رسانهایِ شهروندان ایرانیِ کلانشهرِ اینترنت راهاندازی شده است. این کمپین، کاملا آموزشی است و هدفش این است تا با کمک شهروندان دیجیتال، شهر اینترنت از تحریف واقعیت، خبر جعلی، آزار آنلاین و حملههای سایبری پاک شود. ما ایرانیان را در حوزههای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره، با انواع اطلاعات گمراهکننده که عامدانه منتشر میشوند (دیساینفورمیشن disinformation) آشنا میکنیم تا از انتشار سهوی اطلاعات نادرست و گمراهکننده (میساینفورمیشن misinformation) جلوگیری کنند. کمپین ما شهروندان دیجیتال، هرگز به دنبال اهداف سیاسی نیست اما از «حق دانستن واقعیت» برای تمامی ایرانیان دفاع میکند. این کمپین امیدوار است تا با کمک تکتک همه ما شهروندان دیجیتال، زندگی آنلاین سالمتر و ایمنتری داشته باشیم.