
سیالکتیک یعنی چی؟ یعنی دیالکتیک سه نفره که گاهی سیاه میشه و گاهی قهوهای، گاهی هم رگههای سیاسی اجتماعی پیدا میکنه. ما سه نفر دور هم میشینیم، اما نه برای گپ زدنهای دمدستی. موضوعهامون از همون سوالهای ساده شروع میشه؛ همونهایی که همه توی ذهنشون دارن و شاید بارها از خودشون پرسیدن. چرا ما به آینده فکر میکنیم؟ چرا آدمها عاشق میشن؟ خوشبختی یعنی چی؟ مرگ چه معنایی داره؟اما ما این سوالها رو سطحی رد نمیکنیم. هر بار، مثل سه تا معدنچی میریم توی لایههای مختلف فلسفه، روانشناسی، جامعهشناسی، علم و حتی تجربههای شخصی تا ببینیم پشت هر "سادهترین" سوال چه اعماقی خوابیده.این پادکست نه سخنرانی دانشگاهیه، نه گپ بیهدف دوستانه؛ یه جستجوست برای پیدا کردن جوابهای چندوجهی، دقیق و گاهی حتی متناقض به سوالاتی که همهمون باهاش درگیریم.اگر دنبال حرفهای سبک و کلیشهای نیستی و دوست داری ذهنت رو به چالش بکشی، اینجا همون جاییه که میتونه هر بار یه پنجره تازه رو بهت نشون بده. در واقع ما متوجه شدیم که خیلی وقتها سعی داریم با سادهسازی پروندهی مباحث رو ببندیم. انگار از عمیق شدن و پیچیده شدن هراس داریم